מרכז מידע לנוטריון

קטין : אישורים לנסיעה לחו"ל

מתוקף אמנת האג, קטין הנוסע עם הורה יחיד או עם מלווה שאינו הורה,
חייב באישור נוטריון, המאמת את הסכמת ההורה הנשאר בארץ לנסיעה.

האמנה בדבר ההיבטים האזרחיים של חטיפה בינלאומית של ילדים

האמנה בדבר ההיבטים האזרחיים של חטיפה בינלאומית של ילדים (לעיתים נקראת גם: אמנת האג) היא אמנה שנחתמה בהאג בשנת 1980 בדבר משמורת ילדים. לפי האמנה, המשמורת צריכה להיקבע במקום מגוריו הקבוע ואוסרת על העברת ילד ממדינה למדינה ללא הסכמת הוריו או האפוטרופוס. אם הוברח הילד לארץ אחרת ניתן להגיש בקשה להחזרתו והמדינות החתומות על האמנה מתחייבות להשיבו למדינה ממנה נחטף, שם תיקבע המשמורת החוקית. ברוב המקרים נועדה אמנה זו להילחם בתופעה של לקיחת המשמורת בכוח על ידי אחד ההורים אחרי סכסוך או גירושין.

למרות כוונת האמנה, מדינות רבות מנהלות קדם דיון על המשמורת בעת הדיון על השבת הילד למדינה ממנה נחטף, בין השאר בגלל טענות של ההורה ה"חוטף" שהשבת הילד למדינה ממנה נחטף תסכן את הילד.

ישראל אימצה את אמנת האג בשנת 1991 ב"חוק אמנת האג (החזרת ילדים חטופים) התשנ"א-1991", והגוף האחראי על ביצועה הוא המחלקה לעניינים בינלאומיים בפרקליטות המדינה.

שר"ב - שירות הרווחה הבין-לאומי הוא שירות רווחה, השייך למשרד הרווחה של מדינת ישראל, ותפקידו לסייע מקצועית במקרים בהם הדבר נדרש, גם בהתאם לאמנת האג, בקשר עם הילד וליוויו על ידי עובדים סוציאליים, על מנת להקל עליו ועל סביבתו את המעבר, אם נדרש.

מידע נוסף בקישור לויקיפדיה.

ויקיפדיהחוק אמנת האג (החזרת ילדים חטופים), תשנ"א-1991

מסמכים נדרשים לויזת קטין באירופה, ארה"ב, דרום-אפריקה

הנהלים לכניסת קטינים בלתי מלווים או מלווים בהורה יחיד למדינות בהשונות נקבעים בהתאם לרגולציה המקומית. מומלץ ליצור קשר עם השגרירות בישראל למידע נוסף.

» נהלי הכניסה של קטינים לארה"ב

» נהלי הכניסה של קטינים למדינות האיחוד האירופאי
שימו לב: לכל מדינה רגולציה עצמאית!

» נהלי הכניסה של קטינים לדרום-אפריקה

ויקיפדיה

אימות נוטריוני והסכמת הורים ליציאה לחו"ל של סב עם נכדיו

מדובר במקרה בו סב מבקש להוציא את שני נכדיו לטיול בחו"ל. השלטון המקומי בארץ היעד, אליה מבקש הסב לטוס עם נכדיו, מבקשים מהסב אישור בגין הסכמת הורי הקטינים. הפונה מבקש דוגמא לטופס כאמור.

אישור יציאה מהארץ של קטינים, שלא בליוויו של ההורה או האפוטרופוס, מחייב חתימת שני ההורים.
בנוסף לאמור, ובהתאם לנוהל הניסויי, על המלווה/ים לחתום גם בעצמו/ם וזאת לצורך התחייבות לאחריות וטיפול בקטינים המלווים.
ניסוח מסמך כאמור, איננו בגדר השירות הניתן על ידי נוטריון, אותו יכול לנסח:
3.1 הלקוח בעצמו.
3.2 עורך הדין שלא בכובעו כנוטריון.
* יודגש כי אין מדובר ברשימה סגורה.
4. הנוהל הניסויי, כמובן איננו חדש ומעולם לא תוקף – משכך איננו מחייב ואין חובה להשתמש דווקא בו – למרות שבפועל הוא נותן הכוונה ונוח בשינויים קטנים ובהתאם לצורך.

5. לנוחיותך, מצ"ב נוהל בלתי מחייב, ודוגמא לטופס הסכמת הורה, אשר פורסם מטעם רשות האוכלוסין וההגירה בנוגע למעבר קטינים במעברי גבול שלא בליווי הוריהם. לנוהל ודוגמא לטופס לחצו כאן.

 

שאילתא מועדת הנוטריונים, אפריל 2023

נער ישראלי שנחת ברומניה נעצר ונשלח לבית יתומים מקומי

» נער ישראלי שנחת ברומניה נעצר ונשלח לבית יתומים מקומי 
החוק הרומני מחייב כל אזרח מתחת לגיל 18 לטוס עם הוריו בלבד. בגלל שלנער הישראלי יש גם דרכון רומני והוא רק בן 17, הוא סורב לעלות לטיסה בחזרה לארץ ונלקח לבית יתומים מקומי בליווי הרווחה עד שהוריו יגיעו מהארץ לקחת אותו. "הלוואי שהייתי ממציא את כל זה. אני מת מפחד"
[קישור לאתר מאקו]

» לפני טיסת הקונקשן חזרה לארץ: נער ישראלי נלקח לבית יתומים ברומניה
גל בשן בן ה-17 חזר מחופשה עם חברים באנגליה, ולפני טיסת קונקשן ברומניה הציג את דרכונו הרומני - ועוכב במשך חצי יממה בטענה שאינו יכול לעזוב את המדינה ללא הורה מלווה. אמו טסה במיוחד מישראל כדי לשחררו. הוא שיתף את עוקביו ברשתות החברתיות אודות התקרית החריגה, וזכה לעשרות אלפי צפיות 
[קישור לאתר YNET]

» שוחרר הנער הישראלי שנשלח לבית יתומים ברומניה
הנער, גל בשן, בעל אזרחות רומנית, נחת במדינה בטיסת קונקשן ונשלח לבית יתומים מסיבה ביורוקרטית. אמו שחררה אותו מבית היתומים בליווי השגרירות הישראלית
[קישור לאתר כאן]

משרד החוץ: יציאה מהארץ עם קטינים

שלטונות ההגירה במעברי הגבול בעולם מחמירים את בדיקותיהם לגבי קטינים עד גיל 18, וזאת כדי למנוע חטיפת ילדים.

הנהלים אמנם שונים ממדינה למדינה, אך על מנת למנוע עיכובים ועגמת נפש בשדה התעופה, משרד החוץ ממליץ להצטייד באישור נוטריוני מתאים, במקרים בהם הקטין יוצא מהארץ בגפו, או רק עם אחד ההורים.

עדכון אחרון: 18/05/2020

יציאה מהארץ עם קטינים

אמנת שנגן

הסדרי הכניסה והיציאה של אזרחים ובעלי אזרחות זרה במרבית מדינות אירופה מוסדרים באמצעות "קוד גבולות שנגן" המנוסח בתקנות האיחוד האירופי מ-2006 הקובעות כללים המסדירים את התנועה של אנשים במעברי גבול.

הקוד כולל הוראות ספציפיות באשר למעבר של קטינים במעברי "שנגן" כלומר בכניסה אל אחת מן המדינות החברות באמנה ממדינה שאיננה חתומה עליה או ביציאה ממנה. לפי התקנות על קטינים לעמוד באותן בדיקות כמו בוגרים אך על בקרי הגבול להקדיש תשומת לב מיוחדת לקטינים, בין אם הם נוסעים לבדם או עם מלווה.

במקרה של קטין הנוסע עם מלווה, על בקר-הגבול לבדוק האם המלווה של הקטין הוא בעל אפוטרופסות עליו, זאת במיוחד במקרים שבהם הקטין מלווה על ידי מבוגר אחד בלבד ויש בסיס חמור לחשד שייתכן והוצא באופן בלתי חוקי מחסותו של המבוגר האחראי עליו. במקרה זה על בקר-הגבול לערוך חקירה נוספת לצורך גילוי כל חוסר עקביות או סתירות במידע שנמסר.

במקרה של קטין הנוסע לבדו, על בקר-הגבול לוודא, על ידי בדיקות מקיפות במסמכי הנסיעה של הקטין ומסמכים נלווים, שהקטין איננו יוצא מטריטוריית שנגן בניגוד לרצונו של בעל החסות ההורית.

התקנות אינן קובעות באופן מדויק את המסמכים שעל הקטין לשאת עליו, אינן מבחינות בין מי שהוא אזרח מדינה החתומה על האמנה לאזרחי מדינה שלישית ולא קובעות כללים שונים בהתאם לגיל הקטין. חלק מן המדינות החתומות על האמנה, פרסמו המלצות ספציפיות הנוגעות למסמכי נסיעה ייעודים לקטינים בעקבות סעיפים אלה

לפירוט המדינות המטילות מגבלות על מעבר קטינים במעברי-גבול ולמידע אודות המסמכים שהן דורשות, הקליקו כאן ועברו לעמוד 8.

מסמכי נסיעה יעודיים לקטינים – סקירה משווה (נכתב ע"י גב' אתי וייסבלאי ממרכז המחקר והמידע של הכנסת, 2011)

נוטריונים ממליצים על נוטריונט

ממליץ בחום על נוטריונט. תוכנה מצוינת , חוסכת זמן ומאוד נוחה לשימוש. צוות מיומן ומקצועי שנותן מענה במהירות וביעילות על כל שאלה או בעיה.
לאתר המשרד...

עו"ד ונוטריון אילן קמינצקי,

ירושלים

ברצונינו להודות לנוטריונט על המערכת הידידותית, יעילה, חוסכת זמן ומהירה... מאז שמשרדנו החל לעבוד עם נוטריונט עבודתנו הפכה ליותר קלה ויעלה. ממליצים בחום על נוטריונט. יישר כוח וכל הכבוד.

עו"ד ונוטריון מוחמד דראוושה,

עפולה

אנחנו שמחים להמליץ על נוטריונט כי התוכנה קלה וידידותית לשימוש, חוסכת לנו זמן יקר ומרכזת מידע חשוב.
לאתר המשרד...

עו"ד ונוטריון מאיה וייס-טמיר,

רחובות

הנני ממליץ בחום על מינוי לאתר נוטריונט. השירות אדיב, מהיר ומסור. התוכנה קלה וידידותית ומפשטת את עבודת הנוטריון. התמורה שווה בהחלט.

עו"ד ונוטריון שלומי נעמן,

שלומי

... פתאום התגלה לי עולם ומלואו של נוחות . הכל נגיש, הכל פשוט... צוות התמיכה , בסובלנות, מסביר יום יום את אופן העבודה עם התוכנה ומעניק ליווי ומענה לכל שאלה. אני ממליץ בחום על נוטריונט. אני שמח על הצטרפותי ובטוח שגם אתם לא תצטערו.

עו"ד ונוטריון שחדה אבן ברי,

באר שבע

תוכנה מצוינת, נוחה וידידותית אשר מקלה ומייעלת מאוד את העבודה. צוות זריז, שירותי ומקצועי. מומלץ בחום.
לאתר המשרד...

עו"ד תומר ונוטריון ח. הנריק ריטרסקי,

בני ברק

נוטריונט היא לכל הפחות המצאה גאונית! חסכון זמן, יעילות, עדכון טפסים בהתאם לתקנות והכי חשוב - זמינות של השירות באופן אישי. תמיד אדיב, סופר מקצועי ונכון לסייע. תענוג. מאחל לנוטריונט הצלחה וצמיחה. תודה רבה!

עו"ד ונוטריון ודים מילמן,

בית דגן

ממשק פשוט, יעיל, נוח לשימוש. חישוב אוטומטי של שכר הטרחה. הוצאת אישורים תוך שתיים-שלוש דקות בלבד. שירות לקוחות מצוין, מענה מהיר לכל בעיה.

עו"ד ונוטריון איריס אסא בריינין,

גבעתיים

הדגמות

אישור נוטריון מודפס :
ההדגמה שתהפוך אתכם למקצוענים בנוטריונט

אישור נוטריון דיגיטלי :
ההדגמה היחידה שנוטריונים צריכים לראות

מרכז מידע לנוטריון

אישור נוטריון אלקטרוני נוטריונט

אימות זהות החותם/ המצהיר

אימות זהות של הלקוחות הוא הצעד הראשון עבור אישור נוטריון תקין.
חובה להקפיד על תעודה מזהה עדכנית ותקפה, בשימת לב להנחיות המיוחדות בתקנות.

אגרת נוטריון

אגרת נוטריון היא תשלום שנתי מחייב עבור כל נוטריון בישראל.
סכומי האגרות קבועות בתקנות הנוטריונים ויעודכנו אחת לשנה ב- 1 לינואר כל שנה.

סגור מסמך
דילוג לתוכן